Psikolog Betül Öztürk

Üniversite Hazırlık Programı’nı İngiltere’de bulunan David Game College’da Psikoloji, Medya ve Siyaset dersleri alarak tamamlayan Betül Öztürk, psikoloji eğitimine Middlesex Üniversitesi‘nde devam etti. Lisans eğitiminin son yılında, kültürlerarası bir bilimsel çalışma yapmayı tercih edip, Türkiye’de ilk defa çalışılan ‘Örtük Nedensellik’ konusunu ele aldı. Bu teziyle, British Psychological Society (BPS) tarafından onaylanıp, psikolog ve biliminsanı ünvanlarını aldı. İlerleyen yıllarda bu çalışması, yurt dışında çeşitli konferanslarda sunuldu.
 
2009 yılında Türkiye’ye dönen Betül Öztürk, bireysel olarak çalışmaya başladı. Bu esnada, Byron ve Carol Norton’dan Deneyimsel Oyun Terapisi, Hakan Türkçapar’dan Bilişsel Davranışçı Terapi, Mert Akcanbaş’tan Travma Sonrası Stres Bozukluğu, Davranş Bilimleri Enstitüsü‘nden EMDR, John Butler’dan İleri Hipnoterapi ve çeşitli test eğitimleri aldı. 2011-2014 yılları arasında devlette hizmet verdikten sonra 2014 yılında memuriyetten ayrılarak kendi ofisini açtı.
 

Eğitimler

  • Tıbbi Hipnoterapi, Britanya Hipnoterapi Eğitimleri Enstitüsü
  • İleri Analitik Hipnoterapi, Britanya Hipnoterapi Eğitimleri Enstitüsü
  • AEP Eğitici Eğitimi, Ankara Büyükşehir Belediyesi
  • EMDR I. ve II. Düzey, Davranış Bilimleri Enstitüsü ve Carpe Diem
  • Klinik Hipnoterapi, Britanya Hipnoterapi Eğitimleri Enstitüsü
  • Terapötik Dönüşüm İçin Hipnoz, Britanya Hipnoterapi Eğitimleri Enstitüsü
  • Bilişsel Davranışçı Terapi, Hakan TÜRKÇAPAR
  • Deneysel Oyun Terapisiyle Çocuklara Ulaşma Atölye Çalışması II. Seviye, Psikolojistanbul
  • Aile Danışmanlığı Sertifika Eğitimi, Psikolojik Destek Derneği
  • Panik Atak Atölye Çalışması, [email protected]
  • Post-Travmatik Stres Bozukluğu, [email protected]
  • Bilişsel Davranışçı Öngörüşme Teknikleri, Aile Psikolojik Danışmanlık ve Eğitim Merkezi
  • Deneysel Oyun Terapisiyle Çocuklara Ulaşma Atölye Çalışması, Psikolojİstanbul
 

Test Eğitimleri

  • Benton Kognitif Fonksiyon Testi, Psikolojik Testler Derneği
  • Bender- Gestalt Psikomotor Algı ve Koordinasyon Testi, Psikolojik Testler Derneği
  • CAT, Psikolojik Testler Derneği
  • Gessel Gelişim Figürleri Testi, Psikolojik Testler Derneği
  • Louisa Duss Psikanalitik Öyküler Testi, Psikolojik Testler Derneği 
  • Wisc-R, Psikolojik Testler Derneği
  • ECG, Middlesex Üniversitesi
  • GSR, Middlesex Üniversitesi
  • EEG, Middlesex Üniversitesi
 

Konferanslar

  • Uluslararası Aile ve Sosyal Politikalar Zirvesi, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı
  • Evlilik ve İlişki Terapileri: Terapötik Süreçte Bağlanmanın Rolü, Türk Psikologlar Derneği
  • Kişilerarası İlişkiler, Depresyon, Bağlanma, Ankara Üniversitesi
  • Uluslararası Kognitif Nörobilim Konferansı, Dünya Nöroloji Federasyonu 
  • Uluslararası Dil, İletişim ve Algı Konferansı, Britanya Akademisi ve Birleşik Krallık Kognitif Dilbilimleri Derneği
 

Uluslarası Konferanslarda Sunulmuş Akademik Çalışmalar

  • Franco, F., Zotovic, M., Daniel, N., Goktas, B., Major, A., & Sillanpaa. Implicit causality in verbs and folk psychological beliefs in different domains: A cross-cultural comparison of 3-7 year old children. Language, Communication and Cognition Conference, Brighton, 4th-7th August 2008.
  • Franco, F., Zotovic, M., Daniel, N., Goktas, B., Leivo, K.L., Major, A., Sillanpaa, E., Sigger, J.,& Skoczen, I. Preschoolers understanding of internal states: A cross-cultural study of implicit causality and folk psychological beliefs in different domains of verbs. To be presented at the conference “Biological Understanding and Theory of Mind: Core Knowledge and Naïve Conceptions in Children and Adults”. Reims (France), 3-5 June 2009.
 

Makaleler

  • Implicit Causality in Verbs: A Cross-Linguistic Comparison between British and Turkish Children
  • What factors determine whether a learner is motivated or not? To what extend can motivational problems be overcome?
  • Should schizophrenia be considered as a distinct class of mental health problem in relation to clinical research evidence?
  • How does the acquisition of spoken language differ from the acquisition of reading and/or spelling? Discuss at least two factors that contribute to the difference, 2007.
  • Why do bystanders fail to offer help? Do personal space invasions produce physiological changes in relation to arousal?
  • How is communication using the internet different from face-to-face interaction?
  • Book Review: Children’s Minds – Margaret Donaldson
  • The idea of Levels of Processing and Recognition Scores in Relation to Memory
  • Discuss the view that attachment between mother and infant is the result of feeding